FAQ

ME-MOVER FIT

Hvordan skal jeg prøvekøre min nymonterede Me-Mover FIT?

Start roligt og på en fast plan overflade. Kontroller grundigt bremserne og kontroller om transmissionen er forsvarlig og stramt monteret. Du må ikke læne dig ikke baglæns eller forsøge at hoppe med din Me-Mover.

Hvad er det korrekte dæktryk?

Me-Mover FIT er monteret med Schwalbe dæk og det anbefalede dæktryk er 4 bar eller 58 psi (pund pr. Tommer). Se dog altid på dækkene for det anbefalet dæktryk.

På hvad side skal jeg monterer bremserne?

Forbremsen monteres til venstre, og bagbremsen monteres til højre side.

Jeg kan se nogle små ridser på min Me-Mover - hvad skal jeg gøre

Da vi har testet samlet alle Me-Movers, kan der være små ridser på foldemekanismen, fordi den er indstillet til at lukke tæt. Her kan enkelte slidmærker ikke undgås.
Hvis der er andre skrammer på synlige dele er dette en fejl. Her kan du skrive til os. Medsend venligst billeder af fejle og en kort skriftlig beskrivelse til support@me-mover.com.

Hvordan folder jeg min Me-Mover?

Fold en Me-Mover – se videoen 

For at folde din Me-Mover skal du skubbe sikkerhedsbolten ud. Herefter skal du låse frontbremsen, skub ratstammen fremad med en vis kraft. Dette vil flytte låsestiften opad. Nu kan du løsne låsebolten og herefter klappe Me-Moveren sammen.

Hvordan strammer jeg transmissionen?

Stram transmissionen – se videoen her

Benyt en lang umbraconøgle og sørg for at stramme boltene, der fastgør transmissionen til rammen, rigtigt stramt. Sørg for at placere unbraconøglen helt nede omkring bolten så nøglen låser omkring denne. Husk at juster transmissionen vinkelret på jorden og i tråd med forkolonnen.

Hvordan justerer jeg ratstammen og transmissionen?

Det er meget vigtigt at finjustere transmissionen som det sidste trin, når Me-Mover er samlet. Her skal hjulene skal være vinkelret på jorden og justeres lodret til rattstammen.

Jeg kan ikke forbinde ratstammen til transmissionen - hvad skal jeg gøre?

Se instruktionsvideoen her

Bolten, der forbinder rammen med forkolonnen, kan være lidt stram. Prøv at flytte den ind, mens du rokker rammen let. Hvis det sidder fast, så brug unbraconøglen og skub indad.

PRODUKT INFORMATION

Kan jeg ændre i min order? Eksempelvis når jeg har specialbestilt en bestemt farve fra fabrikken

Vi er behjælpelige med ændringer såfremt vi har varen på lager. Du vil også kunne tilføje produkter til din ordre så længe denne behandles.

Har du bestilt en Me-Mover i en bestemt farve fra fabrikken kan denne kun ændres i enkelte tilfælde. Når din specialbestilte Me-Mover er malet er en farveændring ikke mulig.

I henhold til købeloven er specialbestillingen / brugerjusteringer ikke omfattet af returreglerne ved onlinekøb.

Hvor kan jeg købe en Me-Mover?

Du kan bestille i vores webshop – Hvis du vil finde en fysisk forhandler, så kik under fanebladet “Prøv Me-Mover”. Du kan også besøge vores hovedkontor hvor vi har certificerede Me-Mover trænere til at hjælpe dig.

Bliver Me-Moveren leveret med lys og reflekser

Me-mover er udstyret med reflekser, men ikke med lys. Du kan købe for- og baglygter og andet ekstraudstyr i webshoppen.

Hvad er vægtbegrænsningen ved brug af Me-Mover?

Vi anbefaler en minimumvægt på 30 Kg. Den anbefalede maksimumvægt er 100 kg.

Hvor hurtigt kan en Me-Mover køre?

Det afhænger helt af brugeren. Det spænder fra almindelig gå hastighed til hurtig cykelhastighed. Du vil ikke have problemer med at følge med strømmen på cykelstien.

Hvordan virker fodstropperne?

Vi har brugt meget tid på at designe fodstropperne. Du kan justerer dem så de passer netop dig. Fodstropperne er åbne i den ene side og er meget lette at komme ud af.

Hvordan kan jeg låse min Me-Mover?

Vi har designet Me-Moveren med et gennemløb på stangen. Her kan du fastlåse Me-Moveren med en almindelig cykellås til et faststående objekt.

Hvor let er det at folde Me-moveren?

Me-mover har en meget simpel foldemekanisme. Oftest bliver du fortrolig med denne mekanisme efter første gang.

Har I forskellige type af Me-Movere?

VI har forskellige farver og vi har specielle limited edition Me-Movers – Se mere i webshoppen

Hvor svært er det at benytte Me-Movers stepfunktion?

Det er ret let at benytte Me-Mover og du kan selv bestemme hastighed og intensitet. Dog skal brugeren huske, at der er tale om et redskab til transport og træning.

Hvad vejer Me-Moveren og kan jeg transporterer min taske, mine indkøb mv. på min Me-Mover ?

Me-Mover vejer omkring 23 kg. I vores webshop kan du købe et letvægts frontbærer. Dette kan placeres forrest på din Me-Mover og her kan du transportere 15 kg.

VEDLIGEHOLDELSE & REPARATION

Hvordan får jeg min Me-Mover repareret eller vedligeholdt?

Ved mindre reparationer kan du kikke i vores online brugermanual. Har du reperationer der ikke er beskrevet i manualen så kontakt din forhandler eller Me-Mover på support@me-mover.com.

I tilfælde af brud eller skader på rammen eller andre dele skal du kontakte din forhandler eller Me-Mover på support@me-mover.com.

Vi behandler hver reparation individuelt.

Hvor kan jeg bestille en Me-Mover?

Du kan bestille i vores webshop – Hvis du vil finde en fysisk forhandler, så kik under fanebladet “Prøv Me-Mover”. Du kan også besøge vores hovedkontor hvor vi har certificerede Me-Mover trænere til at hjælpe dig.

Hvad bør dæktrykket være?

Me-Mover FIT er monteret med Schwalbe dæk og det anbefalede dæktryk er 4 bar eller 58 psi (pund pr. Tommer). Se dog altid på dækkene for det anbefalet dæktryk.

Hvordan samler jeg min Me-Mover når jeg modtager den? Hvordan laver jeg mindre reparationer og vedligeholdelser?

Under fanebladet Support finder du grundige instruktionsvideoer – Har du spørgsmål der ikke er beskrevet eller yderligere spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte os på telefon eller skrive en mail.

Hvordan gør jeg en reklamation gældende?

Hvis din Me-Mover er købt på vores webshop eller gennem kickstarter så kontakt os på support@me-mover.com. Hvis du har købt din Me-Mover hos en forhandler skal du kontakte din forhandlervedrørende din reklamation.

Hvordan registrere jeg min Me-Mover?

Du kan registrere din Me-Mover på vores hjemmeside under support fanen.

Er der garanti på Me-Mover?

Som alle produkter I Danmark har du 6 måneders garanti og 18 måneders reklamationsret.

SIKKERHED

Har I testet jeres Me-movers?

Svaret er et STORT ja! Me-mover er resultatet af 20 års udvikling. Vi har testet den i laboratoriet og i den virkelige verden. Eksempelvis har vi testet transmissionen ved konstant maksimum brug i en simulatir uden nedbrud eller behov for service.

Vi har også foretaget flere laboratorietest som bekræfter at brugen af Me-Mover belaster dine led mindre end gang / at gå. Dette giver ideale forudsætninger for genoptræning eller for træning med kroniske skader.

Er Me-Mover sikker?

Ja.

1) Designet med 3 hjul gør Me-Mover meget stabil og let at kører

2) Selv på våde overfader er det let a benytte Me-Movere

3) Du kører i en oprejst position – dette gør det let at overskue trafikken og omgivelserne

4) Du kan let komme af Me-Moveren igen – der er ingen hindringer for at flytte dine ben / fødder ud af din Me-Mover som der vil være på en almindelig cykel.

Vil stepbevægelsen have nogle effekt på mine knæ?

Den ergonomiske step bevægelse er yderst skånsom overfor knæ og er yderst effektiv hvis du skal genoptræne netop dette område. Selvom Me-Mover træning kan være intensiv vil designet sikre en blød landing – Vores mange test viser at brugen af Me-Mover belaster dine led i mindre grad end at gå.

Skal man have hjelm på?

Vi anbefaler alle, at benytte en hjelm når de kører Me-Mover.

SHIPPING & FORSENDELSE

Der mangler noget i min ordre - hvad gør jeg?

Hvis du mener der mangler noget i din ordre, så kontakt os venligst på support@me-mover.com

Kan man reducerer forsendelsomkostninger?

I Danmark kan du selv afhente dine produkter – det kræver du vælger denne mulighed i betalingsflowet. Har du bestilt flere end en Me-Mover kan dette reducerer transportprisen. For spørgsmål om transport – kontakt os her: support@me-mover.com

Hvad med service og reparationer?

Ved mindre reparationer kan du kikke i vores online brugermanual. Har du reperationer der ikke er beskrevet i manualen så kontakt din forhandler eller Me-Mover på support@me-mover.com.

I tilfælde af brud eller skader på rammen eller andre dele skal du kontakte din forhandler eller Me-Mover på support@me-mover.com

I Danmark vil reparationer blive koordineret af vores hovedkontor.

Min Me-Mover er beskadiget under transporten?

Inspicere venligst din pakke ved ankomst og tjek indholdet – kontakt os venligst straks hvis du ser transportskader.

Min forsendelse er forsinket - hvad nu?

Afhængig af hvilken type ordre du har lagt, kan der være flere årsager til at en forsendelse er forsinket. Kontakt os venligst for en løsning. I øvrigt henvises der til vores købsbetingelser under afsnittet transport.

Kan jeg afbestille en ordre?

Nej, Hver ordre er specaltilrettet og kan ikke afbestilles. Jf. Gældende dansk lovgivning på området.

Hvornår får jeg min bestilling?

Vi sender alt hurtigst muligt – Har du aftalt at din Me-Mover skal males i en bestemt farve er fremgange som følgende:

1) Så snart produktionen af din Me-Mover er færdig bliver du adviceret omkring den eksakte shippingdato.

2) Fordi produktionen sker i Kina er transporttiden omkring 4-6 uger.

3) Vi kan, i enkelte tilfælde, flyve din ordre til Danmark. Kontakt os for at høre mulighederne for luftfragt.